Doctor Who Phone Booth Tardis ~Manzanazz~ -

Har jag sagt att jag älskar dig?

Till mitt Nintendo DS:
 
Hej min lilla skatt! Jag köpte dig begagnad för många år sedan, efter att ha slagit sönder mitt GameBoy. Jag var så orolig att samma sak skulle hända dig, men jag tyglade min ilska när spelen inte samarbetade. Och tack vare det finns du fortfarande kvar hos mig! Jag älskar dig så innerligt! Du har gett mig så många underbara stunder när jag lyckats klara en svår bana, eller en jävulsk boss. men du har också gett mig jobbiga och frustrerande stunder då jag aldrig klarar det jag vill.
 
jag tog upp dig för några dagar sedan, efter att inte ha spelat på dig på jättelänge, och nu är du uppe för att stanna! Jag skall vinna alla mina Sonic-spel på dig, och vi ska ha det bäst! Tack för att du finns och lyser upp min dag!
Jag älskar dig♥

 

Partajj

Så idag var då släkten hemma och firade min brorsas födelsedag´, som var för en månad sedan :P Han fick finfina saker, och vi åt mumsiga tårtor :D Men roligast var ju när jag och brorsan stod i köket och bakade dem! det är ju inte ofta vi umgås....
Men nu ska jag hoppa ned i soffan med mammut och titta på film! Byeeee!
 

Hello Kitty

Yo! efter skolan idag drog jag och Lovisa till Akademibokhandeln för att köpa skolprylar. Så är det ju nu på gymnasiet, man får varken papper eller pennor (fattigt)... Och så kan jag ju såklart inte hålla mig ifrån att köpa en mugg, samlar ju på dem :D Och så var vi awesome och gick till Starbuck's bara för att ;) Ååååh vad gott♥
Och så köpte jag ju en kalender också, pimpade framsidan tillfälligt, ska ju göra en Doctor Who-Sonic-grejjs sedan :D
 
 
 

Blått é flått

Hola amigos! Idag var tredje dagen i skolan, och najjsigast hittils :D Hade idrott och samhällskunskap, och det var ju inte så jobbigt ;) och bara för att jag känner mig awesome så bjuder jag på en bild på dagens klädsel :D
 

Min älskling♥

Har inte hunnit berätta det, men jag spelade klart Sonic Generations härom dagen, och det fick mig att bli något Sonic-beroende igen :) Och om ni är Sonic-fans och inte spelat det spelet kan jag varmt reckomendera det för er! :D
Men jag surfade runt igår och letade efter Sonic-relaterade saker, och så hittade jag en kortfilm som SEGA gjort, som handlar om Sonic och Chip's äventyr i ett spökhus! Den var så rolig/gullig att jag bara måste visa den för er!
Dessutom så blir jag så glad när det är en film som är gjord på det "bra" sättet som de gör ibland i spelen! För oftast så orkar de inte lägga tid på att göra de korta filmerna i spelen så här bra! Så titta o njut ;)
 
 

Skolstart!!!

Ursäkta för dålig uppdatering, men skolstarten tog utt sin rätt, och gjorde mig trött direkt...
Skolstart ja... Det var igår... Gymnasiet... Var bajsnervös när jag och Lovisa satt i aulan och skulle bli uppropade, och sedan så var man ju fortsatt nervös inne i klassrummet :( Som tur var satte jag mig bredvid en tjej som jag efter ett tag vågade prata med! Det är nu vi två som har "hängt" dessa två dagar :D
Resten av klassen är ju i och för sig också helnajjs, och det ska bli kul att lära känna alla!
 
Jag är trött:

Att tiotimma..

 
 

Ansvarstagande på topp!

Känner att jag är väldigt duktig som faktiskt lagar mat till mig själv när jag är ensam (med undantag för igår då), och till råga på allt blir det gott! Omnom :D
 
Papput, brorsan och x-trabrorsan kom förbi en sväng för att hämta någonting också. Men de satt kvar länge, de kunde tydligen inte motstå jornötskakorna och bubbelvattnet jag bjöd på. Kakorna var för övrigt mitt enda snax till ikväll, så jag är jättegenerös! ;) Papput fick plötsligt syn på en spindel, och karl som han är blev han jättefacinerad...
 
Papput: Kjersti, spring och hämta kameran!!!
Jag: Eueeeeee, varför?
Papput: För att den är awesomeee!!!
 
Spindelns kropp var typ lika stor som  en tumnagel, och papput stod och fotade, som att han aldrig sett en spindel förut.... Bara för att den var så "awesome" så ska jag visa en bild. All eloge till min käre fader :D♥
 
 
 
 

En sak jag bara måste göra!

Någon gång inom de närmsta åren måste, MÅSTE, jag cosplaya! Det är något av det vackraste, och roligaste som finns. Genom att cosplaya så kan man göra vad man vill med sina favoritkaraktärer från serier, spel, filmer, och få allt lite som man vill. Detta gissar jag i och för sig mest, eftersom jag aldrig cosplayat... Och så blir det ju så fina bilder!!! Mina favoriter är ju helt klart när personer som inte blir tillsammans, blir det på bilderna. Till exempel Sonic och Amy här nere↓ (lite fler bilder på dem eftersom jag gillar Sonic så fruktansvärt mycket)
 
Några bilder som får mig att gråta ibland är bilderna med 10:e Doktorn och Rose, eftersom de var mitt favoritpar, och det är så vackert när de är nära varann på bilderna♥ jaja, nog snackat, här ee bilderna:
 
 
 
 
Bildern är från deviantart.com

Filmkväll!

Nu sitter man här och myser med tända ljus, te och film :) kvällens "offer" är Ligg Med Mig :D börjar lovande faktiskt!
 
Jag uppdaterar mer imorrn, känner mig lat :/ pöss

Fedt najs!

Och så har föräldrarna dragit till Norge över helgen! Så nu blev det FF här hemma :D Jag tycker faktiskt att jag är jätteduktig, gick upp 9:00 och lagade amerikanska pannkakor till mig själv :) Väldigt ansvarstagande tycker jag ;)
I helgen ska jag bara sitta och mosa mig i soffan, med datorn, film, och såklart extra hög musik! Har planerat att tiotimma 'Russian Dancing Men' också :D Så hare najjsbajjs tills vi hörs nästa gång! :D'
 
BTW, nu bär det av till stan och Kulturkalaset! Ska se Sean Banan ikväll ju! :)
 

Innehållet

Hola! Nu har jag suttit hela dagen och pusslat med innehållet i paketet jag fick förut.... Blir faktiskt rätt så bra :D
fast dock så måste jag köpa ett nytt skal, och de är tydligen dyra :( Men jag får i alla fall användning av mitt Hello Kitty-mobilsmycke, som jag inte kunnat använda sedan jag skaffade iPhone.... Det är en av nackdelarna med att ha en sådan "High Tech"-mobil.... Jaja....
Tack Hoshi Hanako för den fina "presenten", jag är superglad ;)
 

paket!

När jag kom hem från en liten promenix med min söwta hund så kollade jag brevlådan (såklart), och hittade ett litet, rosa paket! tihihi :)
Jag vet vad det är, men vet ni? ;)
 

Today's Outfit

 
Bara för att jag är awesome, så får ni se hur jag såg ut idag när jag och Lovisa satt utanför WoW :) Vi hade det förresten kul, och gick dessutom och köpte cupcakes efter det! Känns bra idag :D men nästa år ska vi faktiskt vara inanför grindarna på WoW, eller hur Lovisa? ;)
 
Keps - H&M / Hängselshorts - H&M / T-shirt - Myrornas / Raggsockor - gammelmormor
 

Madagaskar 3!

Sitter för tillfället utanför bion och väntar på att vi ska gå in. Det är jag och en från norrland. Fast det känns lite som att man sitter här själv....
Ska i alla fall bli kul med film :D

Ni som sett den, var den bra?:)


New in!

När jag och Lovisa var iväg idag gick vi ju som sagt och åt cupcakes, och jag passade på att köpa en ny te-sil. Eftersom jag dricker så SJUKT mycket te, så tyckte jag att jag förtjänade det. Den var jättesöwt, och jag har redan använt den idag, har hunnit dricka typ 2 koppar♥ mmm....
 

Funnyness

Är det ens ett ord? ehe, tror inte det va? Men vi använder det i alla fall :D
För det här inlägget är tillägnat Wiliam Spetz, världens mest awesome kille (efter Daniel, Charlie McDonnel, killarna i Sirkus Eliassen....) För tidningen FRIDA hade en artikel om honom i senaste numret, och ja, detta blir reklam (typ, lol) :D Men en sak jag fastnade för var 'hur man blir rolig', så jag tänkte dela med mig :)
Vassego^^-
 
var stressad när jag gjorde bilden, sry...

skara sommarland!

TIDSINSTÄLLT INLÄGG:
 
Nu är jag inne på Skara Sommarland och flummar runt med Linnéa och Lovisa :D Vi ska ha det hur najjs som helst, men åker hem redan imorgon :(  Vi Ska i alla fall bo i en egen stuga :D Weeiii :)
Hoppas att ni kan få en liten bildbomb när jag kommer hem imorgon, så att era ögon får götta sig lite, för vem tackar nej till tre goingar som oss lixom xD See yah!
 
Förresten, på tåget hit hade jag go-fika :D Bob Marley te och gifflar (jag åt faktiskt inte upp alla gifflar!!!) :D
 
 

Raccoon tail

Var på Maxi och handlade mat med Linnéa och Lovisa inför vår resa till Skara Sommarland imorgon, och fick ett ryck och köpte hårblekningsmedel :D Ville så gärna göra en 'Raccoon Tail' i mitt hår! Så vi gick hem till Lovisa och körde på blekning alla tre. Linnéa valde att göra som jag, medans Lovisa körde en Dip Dye :D Vi blev så jäklans schnygga!!! Jag är skitnöjd, och eftersom jag är så feg med mitt hår så är det här perfekt! Diskret och allt :D
Vad tycks?
 

mmh, tävling

Hahah, jag tävlar tydligen en massvis nu för tiden :S men vi kör igen då! Kanske vinner nån gång xD Den här gången är det om ett mobildeco-kitt från amai.se som ligger i potten, så det här blir spännande :d
klicka på bilderna♥
 
 
bild från HoshiHanako

Svar på tal

Hola! Jag fick en fråga av en läsare, som löd: Vad använder du för pennor?
 
Svar: jag använder:
0.5 blyerts för skissning
0.2 tusch för tuschning
0.05 tusch för tuschning
vanliga färgpennor (sådana man hade när man var yngre) men helst av en mjukare sort!
 
 
 
Jag jobbar i många lager, börjar med det ljusaste, och lägger på mörkare och mörkare. I små hörn avslutar jag oftast med lite svart!
 
 
 
 
 

Cupcakes!?

 
Blev inspererad för några veckor sedan när jag och Julia skulle baka, och då ritade jag den här, asso, den blev lite wierd när jag tog kort på den, men eftersom ni är så snälla så förlåter ni mig väl?
 
Vad tycker ni?
 

Character design

Fick en idé till en serie, och har börjat skissa lite, och så skulle man ju designa karaktärer också, så här är resultaten, mina favoriter är helt klart  Hanna, Emil och Frida♥ Har du någon?
 
 
 
 

Äntligen är den här!!!

Nu är jag klar med designen, och här är den!
 

Träffade en kändis!

 Igår var Kick Back Pack på Liseberg, och jag slängde mig iväg dit för att träffa dem :D Egentligen skulle Lovisa varit mitt moraliska stöd, men hon lyste med sin frånvaro (med en ficklampa)... Jag kom in på Lisse, och det första jag ser är Moas röda hår!? Mitt hjärta bankade, och jag blev skitnervös! Men så tog jag modet till mig, och gick fram... Haha, skämde ju ut mig direkt, men jag tror att de förlåter mig xD haha *hoppas*
Men vi stod och pratade lite, och jag var typ världens lyckligaste chey :D Fick kramar och tog bilder♥
Tack Moa, Johanna,  Vira och Katarina för att ni förgyllde min dag!!! :D
 
Bildbomb: (Klicka på bilderna ;))
 
 
 

Tävling!

 Har inte kunnat blogga på en vecka, och mitt första inlägg blir om en tävling jag är med i. Kul. NOT!!!(Borat style<-)
Men jag är med i en tävling hos EpicFaiil där man har chansen att vinna hårfärg och blekningsmedel! Passar ju hur bra som helst nu när jag och BatCentaur ska färga håret blått :)
Släng er in och checka allihoppa :D
 
Bild från EpicFaiil, klicka på bilden för att komma till inlägget: